Óvodánk 2014 óta Regisztrált Tehetségpont. Az elmúlt években, több területen „fedeztünk fel” olyan gyermekeket, akik különböző tevékenységekben kiemelkedő tehetséggel vettek részt. Ők, a megfigyeléseink alapján, az egyes területeken ügyesebbek voltak kortársaiknál.

Óvodapedagógusaink végzettsége, szakmai hozzáértése lehetővé tette, hogy több területen fejlesszük a tehetséges gyermekeket, ezért már ekkor igyekeztünk differenciáltan odafigyelni rájuk, aktívabban foglalkozni velük.

Óvodánkban a tehetséges gyermekek fejlesztése az óvodai csoportban, illetve kreativitást fejlesztő „tehetséggondozó” foglalkozások keretein belül történik jelenleg is. Az óvodai csoportban a tehetségfejlesztés a mindennapi cselekvéses helyzetekbe, játékos foglalkozásokba van beépítve, amelyekbe bármikor bárki bekapcsolódhat. Ezek nagymértékben hozzájárulnak az óvodás gyermek személyiségének alakulásához, fejlődéséhez, amelyet az érzelmi biztonságot nyújtó, támogató környezet és az óvodapedagógus személyisége is segíti.

Másik formája a tehetséggondozásnak óvodánkban, a tanköteles korú gyermekek számára biztosított tehetséggondozó műhelyek, foglalkozások.

Tehetségígéretnek azokat a gyermekeket tartjuk, akik egy vagy több tehetségterületen az átlagosnál magasabb teljesítményt tudnak létrehozni.

Az óvodában fejlesztésre javasolt Tehetséggondozó területek:

  • Nyelvi
    • Zenei
    • Térbeli-vizuális
    • Testi-kinesztetikus
    • Logikai
    • Természeti
    • Interperszonális és intraperszonális.

Célunk:

Szervezett keretek között, képességeiknek megfelelő fejlesztést kapjanak azok a tanköteles korú tehetségígéretes gyermekek, akik valamilyen képességterületen kimagasló érdeklődést, motivációt, alkotóképességet, gyors előrehaladást, kiemelkedő eredményeket mutatnak az óvodában.

Feladataink:

  • Az egyéni képességek, tehetségek kibontakoztatásához szükséges lehetőségek és feltételek biztosítása.
  • Tehetségígéreteink személyiségjegyeinek megfigyelése, egyéni fejlesztése.
  • Komplex képességfejlesztés és a speciális képességek magasabb szintre emelése.

Szervezeti formák: Egyéni, páros, mikrocsoportos és csoportos. Tehetségműhelyeinkbe a gyermekek heti rendszerességgel járnak, a nevelési év végéig. A szülők tájékoztatása szülői értekezletek keretében, illetve személyes találkozások alkalmával történik. A műhelyvezetők az óvodapedagógusaink közül kerülnek ki – érdeklődés és végzettség alapján.