képesség- és mozgáskoordinációs fejlesztés célja:

A képesség – és mozgáskoordinációs fejlesztés célja, hogy a testi képességek -koordinációs, kondicionális, mozgékonyság, hajlékonyság – fejlesztésével harmónikus mozgású, jó mozgás-kultúrájú, jó állóképességű, mozgást szerető, egészséges személyiség alakuljon ki, amely összeilleszthető a Pedagógiai programunk Mozgás fejezetének a céljaival.

A képesség- és mozgáskoordinációs fejlesztés feladata:

  • Elősegítse az óvodáskorú gyermek testi fejlődésének harmónikus, összerendezett mozgásfejlődését.
  • Fenntartsa és kielégítse a természetes mozgásigényt.
  • A mozgás megszerettetése
  • A mozgásszint fejlesztése
  • Elősegítse a társakkal végzett együttmozgás tapasztalatainak gazdagításával a gyermek én-határainak, a másik észlelésének, az önfegyelem, az alkalmazkodás, kooperáció képesség fejlődését.
  • A konkrét mozgásos tapasztalatok beépülésének a szókincs, az elvont gondolkodás, a keresztcsatornák fejlődésének segítése a mozgásformák megnevezésével. Világos, konkrét értékeléssel a pozitív énkép alakulás támogatása.

Módszerek:

Az óvodában alkalmazott módszerek főként a gyermekek tevékenykedtetésére épülnek, alkalmazkodnak a gyermekek fejlettségéhez, egyéni – és életkori sajátosságaihoz.

  • Ismeret – és tapasztalatszerzés élmények, újabb ismeretek nyújtásával.
  • Tapasztalatok megbeszélése, következtetések levonása, összefüggések megállapítása, összehasonlítás, általánosítás.
  • Buzdítás, ötletadás, segítségnyújtás, értékelés
  • Mikrocsoportos és frontális feladatok végzése, együttműködést kívánó, közösségformáló tevékenységek, kooperatív tanulási technikák alkalmazása.
  • Szokásformálás, gyakoroltatás.
  • Folyamatos motiváció a figyelem fenntartása érdekében.
  • Szemléltetés, bemutatás, beszélgetés, magyarázat, buzdítás, dicséret, gyakorlás, ellenőrzés

Elvárt eredmények:

  • A gyermekek legyenek képesek összerendezetten, harmónikusan mozogni.
  • Fejlődjön a mozgáskoordinációjuk és a finommotorikájuk.
  • Mozgását, viselkedését irányítani képes legyen.
  • Érzékelése, észlelése differenciálódjon (téri észlelés, téri tájékozottság, testséma stb.)
  • Legyen képes figyelme összpontosítására
  • Tudjon alkalmazkodni, legyen képes a szabályok betartására.
  • Ismerje az alapvető viselkedési szabályokat, magatartási formákat, szokásokat.

Legyen képes érthetően, folyamatosan kommunikálni, beszélni, gondolatait, érzelmeit mások számára érthetően kifejezni.